Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Dlaczego nie odrabiam zadania z córką czyli historia pewnego kota

  Zanim przejdę do obiecanego postu o kolorach chciałam Wam opisać śmieszną historię, która miała miejsce w zeszłym tygodniu w moim domu. I tym samym odpowiem na pytanie dlaczego nie robię zadań domowych z moja córką :) Brzmi dramatycznie?  Raczej nie. To ja przeżyłam dramat, będący następstwem okazanej przeze mnie pomocy :)   Ale wcześniej chciałam Wam napisać jak wygląda odrabianie pracy domowej w moim domu. Mój syn Jaś ma 9 lat a Emilia ma lat 5. Dopiero zaczęła szkołę ( tutaj w Irlandii dzieci zaczynają edukacje w wieku lat 5, co według mnie działa świetnie ).    Odkąd mój Jaś się uczy,  zadania domowe odrabiam z nim ja. Na początku były ślaczki, malowanki, pierwsze literki. Szło sprawnie bez dramatów. Jaś robi wszystko szybko, często nie zwracając uwagi na kwestie estetyczne. Oczywiście upominam go za to z lepszym lub gorszym skutkiem. Według mnie chłopcy tacy są. I nie będę jakoś strasznie przeżywać nieperfekcyjnych liter czy małej plamki w zeszycie. Wracając do tematu, zadan

Pyszne i proste ciasto z jabłkami



PRZEPIS NA PYSZNE CIASTO Z JABŁKAMI


Przepis jest mega prosty i fantastycznie pyszny :) Dostałam go kiedyś od mojej koleżanki i podzielę sie z Wami moi kochani. Ciacho smakuje wszystkim, mój syn potrafi wciągnąc całe jak nie widzę :)



SKŁADNIKI :


1/2 Mąki pszennej tortowej
3 Jajka ( zachęcam do kupowania jajek od szczęśliwszych kur, niż te w klatkach )

kostka miękkiej margaryny

1 łyżeczka cukru waniliowego ( oczywiście lepszy niż wanilinowy :)

1 łyżeczka proszku do pieczenia lub sody oczyszczonej

pół szklanki cukru ( ja daje trochę cukru i troche miodu )

Jabłka prażone ( wersja dla leniwych w słoiku, wersja dla tych ekologicznych uprażcie jabłuszka sami :)

cynamon 


Nastawiamy piekarnik na 180stopni.

Do dużej miski wsypujemy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia/sodę, cukier waniliowy, jajka i margarynę. Ważne, aby margaryna była miękka wtedy bedzie łatwiej ciasto ugniatać .  Mieszamy wszystko razem i poźniej ugniatamy. Jeśli ciasto bardzo nam się klei do rąk można dodać więcej mąki. Trzeba  z tym uważac, żeby nie wyszło za twarde. Kiedy ciasto już ma fajną konsystencję dzielimy go na dwie części. Do pieczenia używamy formy o wymiarach ... wysmarowanej tłuszczej i posypaną bułką tartą. Możecie również użyć papieru do pieczenia.

Na spodzie formy wykładamy pierwszą czesc ciasta , wygładzamy tak aby przykryła cały spód.  Wykładamy na to nasze jabłka , staramy się żeby były równo rozłożone. Posypujemy je cynamonem. Ile kto lubi :)  Teraz zajmujemy sie drugą częścią ciasta, która ma przykryc jabłuszka. Dobrze jest ją pognieśc w rekach, można również użyc wałka , chociaż ciasto czesto sie przykleja. Ja to robię w rekach. Nakładamy, wygładzamy. Nie musi byc idealnie wygładzone, i tak bedzie pycha ;)

Pieczemy 45 minut :)

Mój piekarnik jest trochę dziadowski, pięke to ciasto na termoobiegu ale musze patrzec  czy sie nie przypala. Ale zazwyczaj wychodzi pysznie.

Upieczone ciasto zostawiamy do wystygnięcia. Posypujemy cukrem pudrem

Smacznego Kochani :)



Ps. Ja nie lubie jak ciasto jest zbyt słodkie , wiec nie daje za duzo cukru ale to kwestia  gustu. Poza tym te jabłka w słoiku sa czesto z dodatkiem cukru więc trzeba uważac. Mam nadzieję, że bedzie Wam smakować i poprawi nastrój w tym jesiennym okresie :)



Buziaki. B.










Komentarze

Popularne posty